REGLEMENT VAN DE DIENST
SERVICEVOORWAARDEN
1. ALGEMENE BEPALINGEN
1.1. De service beschikbaar via het elektronische adres https://sollux-lampen.nl/ wordt beheerd door SOLLUX LIGHTING sp. z o.o. gevestigd in Budzyń (64-840), aan de Wł. Łokietka 35.
1.2. Contactgegevens:
1.2.1. Correspondentieadres (kantoor):
1.2.1.1. Wł. Łokietka 35, 64-840 Budzyń, Polen
1.2.1.2. E‑mail: contact@sollux-lampen.nl
1.3. In deze Voorwaarden worden de volgende definities gebruikt:
1.3.1. KLANT – (1) een natuurlijke persoon met volledige handelingsbekwaamheid, en waar wettelijk vereist ook een natuurlijke persoon met beperkte handelingsbekwaamheid, die de leeftijd van 16 jaar heeft bereikt; (2) een rechtspersoon;
1.3.2. CONSUMENT – een klant zijnde natuurlijke persoon die gebruikmaakt van de Webwinkel, met name voor aankopen die niet direct verband houden met zijn commerciële of professionele activiteiten.
1.3.3. WEBWINKEL – de webwinkel in de Service, onder het adres https://sollux-lampen.nl/ beheerd door de Verkoper.
1.3.4. VERKOPER – SOLLUX LIGHTING sp. z o.o., gevestigd in Budzyń (64-840), Wł. Łokietka 35, e‑mail: contact@sollux-lampen.nl, telefoon: +48 668 806 323.
1.3.5. PRODUCT – een roerend goed beschikbaar in de Webwinkel, dat onderdeel is van de Verkoopovereenkomst tussen de Klant en de Verkoper.
1.3.6. VOORWAARDEN – deze Servicevoorwaarden.
1.3.7. VERKOOPOVEREENKOMST – de overeenkomst tot verkoop van een Product, aangegaan tussen Klant en Verkoper via de Webwinkel.
1.3.8. WET CONSUMENTENRECHTEN – Burgerlijk Wetboek (met name Boek 6 en 7, art. 6:230g‑6:230z), Wet Koop op Afstand en Implementatie Richtlijn Consumentenrechten.
1.3.9. BESTELFORMULIER – Elektronische Dienst, interactief formulier in de Webwinkel waarmee een bestelling kan worden geplaatst, o.a. door producten aan het Winkelmandje toe te voegen en voorwaarden zoals levering en betaling te kiezen.
1.3.10. BESTELLING – een verklaring van intentie door de Klant via het Bestelformulier om onmiddellijk een Verkoopovereenkomst te sluiten.
1.3.11. ONDERNEMER – een natuurlijke persoon, rechtspersoon of organisatie zonder rechtspersoonlijkheid, bevoegd volgens de wet, handelend in zijn eigen naam als ondernemer of beroepsbeoefenaar.
1.3.12. SERVICE – het platform waarmee Klanten aankopen doen en gebruikmaken van andere diensten aangeboden door de Verkoper, bestaande uit verbonden webpagina’s op https://sollux-lampen.nl/.
1.3.13. ACCOUNT – Elektronische Dienst in de Service. Via een Login en Wachtwoord verstrekt door de Klant, bevat het systeem gegevens die Klanten extra functies geven: orderstatus volgen, bestelinhoud, bestelgeschiedenis en toegang tot persoonlijke gegevens. Inloggen vereist registratie.
1.3.14. CONTACTFORMULIER – Elektronische Dienst om berichten te versturen via de site https://sollux-lampen.nl/, met schriftelijke correspondentie inclusief datum en tijd, digitaal. Correspondentie wordt verzonden naar het door de Klant opgegeven e‑mailadres.
1.3.15. NIEUWSBRIEF – Elektronische Dienst voor het periodiek verzenden van commerciële informatie per e‑mail aan geïnteresseerden met gebruik van Inhoud.
1.3.16. LIVECHAT – Elektronische Dienst waarmee bezoekers berichten naar de Verkoper kunnen sturen via de Service, met schriftelijke correspondentie inclusief datum en tijd, digitaal. Correspondentie wordt verzonden naar het door de Klant opgegeven e‑mailadres.
1.3.17. KLANTRECENSIE – Elektronische Dienst in de Service waarmee Subjectieve en Individuele informatie over aangekochte Producten door Klanten kan worden verzonden; het betreft een digitale dienst.
1.3.18. INHOUD – tekstuele, grafische of multimediale elementen, inclusief auteursrechtelijk beschermd, gepresenteerd en verspreid via de Service of Nieuwsbrief.
1.4. Deze Voorwaarden bepalen de algemene gebruiksregels voor de Service en Webwinkel, met name met betrekking tot verkoopovereenkomsten, klachtenprocedures en het herroepingsrecht.
1.5. De Voorwaarden worden kosteloos beschikbaar gesteld vóór het sluiten van de Verkoopovereenkomst, in een vorm die verkrijgen, reproduceren en bewaren mogelijk maakt (print, digitaal medium of PDF). Elke versie is beschikbaar op: https://sollux-lampen.nl/nl/terms
1.6. Voor zaken die niet in deze Voorwaarden zijn geregeld, gelden de toepasselijke wettelijke bepalingen.
1.7. Voor correct gebruik van de Service is internettoegang en een actief e‑mailadres vereist.
1.8. De webbrowser moet JavaScript-ondersteuning inschakelen en cookies accepteren.
1.9. De Verkoper neemt passende technische en organisatorische maatregelen om de veiligheid van de diensten en functionaliteiten te waarborgen. Gebruik van de Service brengt standaard elektronische risico’s met zich mee, zoals gegevensverlies en ongeautoriseerde toegang.
2. ELEKTRONISCHE DIENSTEN IN DE SERVICE
2.1. De Verkoper biedt via de Service kosteloos de volgende diensten aan Klanten:
a) Accountcreatie en -beheer;
b) Gebruik van Winkelmandje;
c) Ontvangst van de Nieuwsbrief – na toestemming;
d) Contact via Contactformulier;
e) Contact via Livechat;
f) Plaatsen van Productrecensies.
2.2. Om een Account te registreren en te gebruiken, moet de Klant:
a) het registratieformulier invullen;
b) de Voorwaarden accepteren en de informatieclausule inzake gegevensverwerking, en klikken op “Registreren”.
2.3. Bij registratie geeft de Klant toestemming voor communicatie via e‑mail of telefoon t.b.v. de uitvoering van de Bestelling en Verkoopovereenkomst.
2.4. De Dienstovereenkomst komt tot stand zodra de Klant een bevestiging van de Dienstovereenkomst ontvangt op het opgegeven e‑mailadres.
2.5. Het bericht bevat de door de Klant geaccepteerde Voorwaarden (op duurzame drager).
2.6. Het Account is kosteloos beschikbaar voor onbepaalde tijd. De Klant kan het Account zonder opgave van reden verwijderen via e‑mail (contact@sollux-lampen.nl) of schriftelijk naar het hoofdkantooradres.
2.7. Een Account is niet vereist om een Bestelling te plaatsen.
2.8. Het Winkelmandje wordt actief zodra een Product wordt toegevoegd.
2.9. De Winkelmandje‑dienst is gratis en eenmalig; deze eindigt bij bestelling of inactiviteit. Onvoltooide bestellingen blijven 30 dagen bewaard.
2.10. Plaatsing van Producten in het Winkelmandje garandeert geen beschikbaarheid.
2.11. De Klant is verplicht:
-
alleen ware en actuele gegevens in formulieren te verstrekken;
-
persoonlijke gegevens bij te werken;
-
de Service te gebruiken zonder deze te verstoren en in lijn met de wet, Voorwaarden en sociale normen;
-
geen illegale inhoud te plaatsen of inbreuk te maken op rechten van derden;
-
geen technische inbreuken of wijzigingen aan de Service aan te brengen;
-
de Inhoud in de Service niet te wijzigen;
-
geen territoriale beperkingen te schenden;
-
de Service niet te gebruiken voor eigen commerciële doeleinden die de Verkoper schaden;
-
niet de beveiliging van de Service te omzeilen of de Verkoper te benadelen.
Technisch onderhoud kan plaatsvinden met aankondiging via de Service. Tijdelijke stillegging verandert niets aan de rechten van Klanten.
SOLLUX publiceert alle Klantrecensies, tenzij deze de Voorwaarden of wet overtreden. Afwijzing gebeurt binnen 5 werkdagen na ontvangst, met bericht aan de Klant.
De Verkoper kan toegang blokkeren bij misbruik of schending van de Voorwaarden of wet. Blokkering duurt zolang nodig; de Klant wordt geïnformeerd via e‑mail.
Klanten en derden kunnen overtredingen melden via contact@sollux-lampen.nl; de Verkoper reageert binnen 14 dagen, inclusief voorgestelde oplossing en maatregelen.
De Verkoper neemt technische en organisatorische maatregelen om klantgegevens te beschermen tegen onbevoegde toegang, verlies, schade of vernietiging in overeenstemming met vertrouwelijkheid.
De Verkoper benadrukt dat openbaar internet risico’s met zich meebrengt; daarom wordt gebruik van beveiligingssoftware aanbevolen.
De Service wordt geleverd volgens de Voorwaarden. De Verkoper behoudt zich het recht voor functionaliteiten en inhoud aan te passen.
Een Klant die zich inschrijft voor de Nieuwsbrief vult een formulier in met e‑mailadres.
De Dienstovereenkomst voor de Nieuwsbrief is actief zodra de inschrijving is bevestigd via een bevestigingslink.
De Nieuwsbrief wordt verzonden naar het opgegeven e‑mailadres.
Uitschrijven kan te allen tijde via de afmeldlink in de e‑mail.
3. BESTELLINGEN
3.1. De Verkoopovereenkomst tussen Klant en Verkoper komt tot stand na het plaatsen van een Bestelling via het Bestelformulier in de Webwinkel.
3.2. De Productprijzen op de website van de Webwinkel worden vermeld in EUR en zijn brutoprijzen inclusief belastingen, inclusief de Nederlandse btw (BTW).
3.3. De prijzen zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten zijn afhankelijk van de gekozen leveringswijze. Tijdens het bestelproces wordt de Klant geïnformeerd over de totale prijs inclusief belastingen, verzendkosten en andere kosten of verplichtingen tot betaling.
3.4. Bestellingen van Producten uit het assortiment van de Webwinkel kunnen 7 dagen per week, 24 uur per dag worden geplaatst via de Webwinkel, tenzij de wet anders bepaalt.
3.5. Procedure voor het sluiten van een Verkoopovereenkomst:
3.5.1. Het bestelproces volgt het Bestelformulier, waarin verplichte gegevens en informatie voor de bestelling worden opgegeven.
3.5.2. De Verkoper controleert en bevestigt de ingevoerde gegevens. Daarna ontvangt de Klant een e‑mail:
a) met bevestiging van aanvaarding van (een deel van) de Productaanbiedingen en bevestiging van de Verkoopovereenkomst; of
b) met een bericht dat de aanbieding niet kan worden aanvaard.
3.5.3. Indien de aanbieding niet wordt aanvaard, wordt geen Verkoopovereenkomst gesloten en betaalt de Verkoper binnen 14 dagen het eventueel ontvangen bedrag terug via dezelfde betaalmethode als gebruikt bij het plaatsen van de bestelling.
3.5.4. Na het plaatsen van een bestelling bevestigt de Verkoper de ontvangst via e‑mail met een overzicht van alle relevante onderdelen van de bestelling. Op dat moment wordt de Verkoopovereenkomst gesloten.
3.6. De bij het Product vermelde prijzen worden als volgt aangegeven:
3.6.1. reguliere prijs – prijs zonder korting;
3.6.2. promotieprijs – bij een tijdelijke korting;
3.6.3. laagste prijs in de laatste 30 dagen – ter informatie indien er een korting geldt.
4. BETAALMETHODEN EN -TERMIJNEN
4.1. De Verkoper biedt de Klant de volgende betalingsmogelijkheden bij het sluiten van een Verkoopovereenkomst:
4.1.1. Overschrijving naar de bankrekening van de Verkoper;
4.1.2. Elektronische overschrijving of betaling met betaalkaart;
4.1.3. Betaling via betalingsaanbieders.
4.2. Naast de aankoopprijs is de Klant verplicht om verpakkings- en verzendkosten te betalen volgens het opgegeven bedrag.
5. LEVERINGSMETHODEN, -TERMIJNEN EN -KOSTEN
5.1. Levering van Producten is mogelijk binnen Nederland. Levering buiten Nederland (EU-landen) kan extra kosten en langere levertijden met zich meebrengen; dit wordt vermeld tijdens het bestelproces.
5.2. Levering is tegen betaling, tenzij anders bepaald in de Verkoopovereenkomst. Verzendkosten (vervoer, levering, postdiensten) worden vermeld op de website onder "Verzendkosten" en tijdens het plaatsen van de Bestelling.
5.3. De levering gebeurt via een van de beschikbare vervoerders vermeld op https://sollux-lampen.nl/.
5.4. De leveringstermijn bedraagt maximaal 14 dagen, tenzij bij het Product een andere termijn staat. De leveringstermijn begint op de datum waarop de betaling is ontvangen op de bankrekening van de Verkoper.
6. KLACHTEN – AANSPRAKELIJKHEID VAN DE VERKOPER VOOR NON-CONFORMITEIT VAN HET PRODUCT
6.1. De Verkoper is verplicht een conform Product te leveren.
6.2. De Verkoper is aansprakelijk voor gebreken die al aanwezig waren bij levering en binnen twee jaar aan het licht komen, tenzij een langere gebruiksduur is aangegeven.
6.3. Het Product is conform als het:-
geschikt is voor normaal gebruik van dergelijke goederen;
-
voldoet aan de beschrijving op de website;
-
in de juiste hoeveelheid en kwaliteit wordt geleverd.
6.4. De Verkoper is niet aansprakelijk voor afwijkingen als de Consument hier vooraf uitdrukkelijk op is gewezen.
6.5. De Verkoper is aansprakelijk voor gebrekkige montage, indien door of onder verantwoordelijkheid van de Verkoper uitgevoerd.
6.6. Indien een Product niet conform is, kan de Consument om reparatie of vervanging vragen.
6.7. De Verkoper kan voor reparatie kiezen als vervanging onredelijke kosten met zich meebrengt, en omgekeerd.
6.8. Indien beide opties onredelijk zijn, kan de Verkoper weigeren. De Consument mag dan de prijs verlagen of de overeenkomst ontbinden.
6.9. Reparatie/vervanging gebeurt binnen redelijke termijn na melding en zonder overmatige overlast voor de Consument. Kosten zijn voor rekening van de Verkoper.
6.10. De Consument kan prijsvermindering of ontbinding eisen als: -
de Verkoper weigert te repareren/vervangen;
-
de Verkoper dit niet binnen redelijke tijd doet;
-
het gebrek ernstig is;
-
de Verkoper duidelijk laat weten het niet te zullen doen.
6.11. De Verkoper mag ontbinding weigeren als het gebrek onbeduidend is.
6.12. Bij ontbinding retourneert de Consument het Product, de Verkoper betaalt binnen 14 dagen terug.
6.13. De terugbetaling gebeurt via dezelfde methode, tenzij anders overeengekomen zonder extra kosten.
6.14. Klachten kunnen worden ingediend: -
schriftelijk: Wł. Łokietka 35, 64-840 Budzyń, Polen;
-
via e‑mail: contact@sollux-lampen.nl
6.15. De klacht moet bevatten: productnaam, aankoopdatum, aard van het gebrek, eventueel foto's, en het gewenste resultaat.
6.16. Reactie op de klacht binnen 14 kalenderdagen. Bij geen reactie wordt de klacht geacht gegrond te zijn.
6.17. Bij retourzending op kosten van de Verkoper heeft de Consument 30 dagen om het Product terug te nemen, anders kan de Verkoper opslag- of vernietigingskosten rekenen.
6.18. De Verkoper is aansprakelijk voor non-conformiteit binnen twee jaar na levering.
6.19. Volgens Nederlands recht kan deze termijn langer zijn bij duurdere Producten met langere levensduur, mits de Consument aantoont dat het gebrek bij levering aanwezig was.
7. GARANTIE OP DUURZAAMHEID
[CONSUMENTEN]
7.1. Producten die door de Verkoper zijn geproduceerd, kunnen vallen onder een duurzaamheidsgarantie.
7.2. Bij een gebrek aan het Product dat in strijd is met de verstrekte garantie, heeft de Consument het recht om:
7.2.1. herstel van het verkochte Product te eisen;
7.2.2. vervanging van het defecte Product door een Product dat in overeenstemming is met de garantie;
7.2.3. het Product te retourneren en de Verkoopovereenkomst te ontbinden;
7.2.4. de prijs van het Product te verlagen.
7.3. Gedetailleerde informatie over de garantievoorwaarden is beschikbaar na het scannen van de QR-code op de productverpakking en in de productomschrijving op de website: https://sollux-lampen.nl/. Klachten op basis van garantiegebreken kunnen worden ingediend zoals vermeld in punt 6.14 van de Voorwaarden.
7.4. In de melding wordt aanbevolen informatie te verstrekken over de aard en omstandigheden van de klacht (zoals productnaam, aankoopdatum), in het bijzonder de aard en datum van het gebrek en het gewenste herstel op basis van de garantie.
7.5. De Verkoper zal binnen 14 dagen na ontvangst van de melding reageren via hetzelfde communicatiemiddel als gebruikt voor het indienen van de garantieklacht.
7.6. De bepalingen van deze sectie zijn overeenkomstig van toepassing op een Eenmanszaak die handelt met consumentenrechten.
[ONDERNEMERS]
7.7. Producten die door de Verkoper zijn geproduceerd, kunnen vallen onder een duurzaamheidsgarantie.
7.8. Bij gebreken die optreden binnen de garantietermijn, heeft de Ondernemer het recht om:
7.8.1. herstel van het verkochte Product te eisen;
7.8.2. vervanging van het defecte Product door een Product dat in overeenstemming is met de garantie;
7.8.3. het Product te retourneren en de Verkoopovereenkomst te ontbinden;
7.8.4. de prijs van het Product te verlagen.
7.9. Gedetailleerde informatie over de garantievoorwaarden is beschikbaar na het scannen van de QR-code op de verpakking van het Product en in de sectie “Garantie” op de website: https://sollux-lampen.nl/.
7.10. Garantieklachten kunnen worden ingediend conform de procedure vermeld in punt 6.14 van de Voorwaarden.
7.12. De Verkoper zal binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht reageren via hetzelfde communicatiemiddel als waarmee de klacht is ingediend.
8. HERROEPINGSRECHT VAN DE CONSUMENT
8.1. De Consument heeft het recht om de Verkoopovereenkomst binnen 14 kalenderdagen zonder opgave van reden te herroepen. Om de termijn te halen volstaat het om de verklaring vóór het verstrijken van de termijn te versturen. De verklaring kan worden ingediend:
8.1.1. via e‑mail: contact@sollux-lampen.nl
8.1.2. schriftelijk: Wł. Łokietka 35, 64-840 Budzyń, Polen
8.2. De herroepingstermijn begint:-
bij levering van een Product: vanaf het moment waarop de Consument of een aangewezen derde (niet de vervoerder) het Product in bezit neemt;
-
bij meerdere producten of zendingen: vanaf de ontvangst van het laatste onderdeel;
-
bij overige overeenkomsten: vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst.
8.3. Bij herroeping van een overeenkomst op afstand wordt de overeenkomst geacht nooit te zijn gesloten. Indien de herroeping plaatsvond vóór aanvaarding door de Verkoper, vervalt de aanbieding.
8.4. De Verkoper is verplicht om alle door de Consument betaalde bedragen, inclusief standaard verzendkosten, binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van de herroepingsverklaring terug te betalen. Extra leveringskosten worden niet vergoed. Terugbetaling vindt plaats via dezelfde betaalmethode als gebruikt bij de bestelling, tenzij anders overeengekomen zonder extra kosten.
8.5. De Verkoper mag de terugbetaling uitstellen tot ontvangst van het Product of bewijs van terugzending, afhankelijk van wat eerst gebeurt.
8.6. Als de Verkoper niet heeft aangeboden het Product zelf op te halen, mag hij de terugbetaling uitstellen tot hij het Product heeft ontvangen of bewijs van retour heeft ontvangen.
8.7. De Consument moet het Product zonder onnodige vertraging terugsturen of overhandigen aan de Verkoper of een bevoegde derde, uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na de herroeping, tenzij de Verkoper heeft aangeboden het zelf op te halen. De retourzending moet gestuurd worden naar: Wł. Łokietka 35, 64-840 Budzyń, Polen.
8.8. De kosten van de retourzending zijn voor rekening van de Consument, tenzij de Verkoper anders heeft aangegeven.
8.9. De Consument is aansprakelijk voor waardevermindering van het Product als gevolg van gebruik buiten hetgeen nodig is om de aard, kenmerken en werking vast te stellen.
-
-
8A. HERROEPING VAN OVEREENKOMSTEN VOOR DIGITALE DIENSTEN
8.10. Bij herroeping van een overeenkomst voor digitale diensten mag de Verkoper vanaf het moment van herroeping geen gebruik meer maken van door de Consument verstrekte of gegenereerde content, behalve indien:
8.10.1. de content alleen relevant is binnen de digitale dienst;
8.10.2. de content alleen de activiteit van de Consument betreft;
8.10.3. de content door de Verkoper is gecombineerd met andere gegevens en alleen met buitensporige inspanning kan worden gescheiden;
8.10.4. de content gezamenlijk is gegenereerd met andere Consumenten die er nog steeds gebruik van maken.
8.11. De Verkoper stelt op verzoek van de Consument alle andere dan persoonsgegevens verstrekte content ter beschikking.
8.12. De Consument heeft recht op gratis, ongehinderde toegang tot deze content binnen redelijke termijn en in een gangbaar machineleesbaar formaat.
8.13. Bij herroeping kan de Verkoper de toegang tot digitale diensten blokkeren, o.a. via het blokkeren van het Account.
8.14. De Consument is verplicht het gebruik van de digitale dienst te staken en deze niet aan derden beschikbaar te stellen.
8.15. De bepalingen van dit hoofdstuk gelden ook voor een Ondernemer die handelt met consumentenrechten.
-
9. BEPALINGEN VOOR ONDERNEMERS
9.1. Dit artikel van de Voorwaarden en de bepalingen erin zijn uitsluitend van toepassing op Ondernemers.
9.2. Zowel de Verkoper als de Ondernemer heeft het recht om de Verkoopovereenkomst binnen 14 kalenderdagen na het sluiten ervan te herroepen. Bij het indienen van de herroepingsverklaring is de Ondernemer verplicht het Product waarop de overeenkomst betrekking heeft terug te sturen naar de Verkoper. De terugbetaling geschiedt met dezelfde betaalmethode die is gebruikt bij het plaatsen van de Bestelling.
9.3. De Verkoper behoudt zich het recht voor om de beschikbare betaalmethoden te beperken, inclusief het eisen van volledige of gedeeltelijke vooruitbetaling, ongeacht de gekozen betaalmethode of het sluiten van de Verkoopovereenkomst.
9.4. Vanaf het moment dat het Product aan de vervoerder wordt overgedragen, gaan de baten en lasten alsmede het risico van toevallig verlies of beschadiging van het Product over op de Ondernemer. De Verkoper is dan niet aansprakelijk voor schade of verlies die optreedt tijdens transport tot het moment van levering aan de Ondernemer.
9.5. Indien het Product via een vervoerder wordt verzonden, is de Ondernemer verplicht de zending te controleren op het moment en op de manier die gebruikelijk is voor dit soort zendingen. Indien hij schade of verlies constateert, moet hij alle nodige stappen ondernemen om de aansprakelijkheid van de vervoerder vast te stellen.
9.6. De aansprakelijkheid van de Verkoper jegens de Ondernemer – ongeacht de rechtsgrond – is beperkt tot de hoogte van de betaalde prijs en verzendkosten op grond van de Verkoopovereenkomst, doch niet meer dan GBP 250 (zegge: tweehonderdvijftig Britse ponden). De Verkoper is enkel aansprakelijk voor voorzienbare en typische schade die zich voordoet op het moment van het sluiten van de overeenkomst, en is niet aansprakelijk voor winstderving.
9.7. Alle geschillen tussen de Verkoper en de Ondernemer vallen onder de bevoegde rechter van de vestigingsplaats van de Verkoper.
10. BEËINDIGING EN KLACHTEN MET BETREKKING TOT DE DIENSTVERLENING [NIET VAN TOEPASSING OP VERKOOPOVEREENKOMSTEN]
10.1. Zowel de Klant als de Verkoper kunnen de Dienstverleningsovereenkomst op elk moment en zonder opgaaf van reden beëindigen, met inachtneming van de rechten die vóór beëindiging zijn verworven.
10.2. Een Klant die gebruikmaakt van de Elektronische Diensten kan de overeenkomst beëindigen door een wilsverklaring te sturen via een communicatiemiddel dat de Verkoper in staat stelt kennis te nemen van de verklaring (bijv. door het Account zelf te verwijderen of de toestemming voor de Nieuwsbrief in te trekken).
10.3. De Verkoper kan de overeenkomst per direct beëindigen indien de Klant de Voorwaarden schendt en daarmee doorgaat ondanks een verzoek tot stopzetting.
10.4. Klachten met betrekking tot Elektronische Diensten kunnen worden ingediend:
10.4.1. schriftelijk op: Wł. Łokietka 35, 64-840 Budzyń, Polen;
10.4.2. per e‑mail: contact@sollux-lampen.nl;
10.4.3. via het Contactformulier op de website.
10.5. Het verdient aanbeveling dat de klacht het volgende bevat:
10.5.1. details van de klacht, in het bijzonder het type en de datum van de gebeurtenis waarop de klacht betrekking heeft;
10.5.2. de eis van de Klant;
10.5.3. contactgegevens voor de terugkoppeling.
10.6. De Verkoper zal binnen 14 dagen reageren op de klacht.
11. BEOORDELINGEN
11.1. Klanten van de Webwinkel kunnen vrijwillig en kosteloos een beoordeling plaatsen over hun aankopen. De beoordeling kan bestaan uit een score, beschrijving, foto of review van het aangeschafte Product.
11.2. Na de aankoop verstrekt de Verkoper de noodzakelijke gegevens voor het verzenden van een uitnodiging per e‑mail aan het bedrijf dat de enquêteprocedure uitvoert. De verzending en verwerking van beoordelingen worden volledig verzorgd door TrustMate SA, gevestigd aan Bartoszowicka 3, 51-641 Wrocław. TrustMate SA stuurt de Klant een uitnodiging per e‑mail met een link naar een online formulier. Indien er geen beoordeling wordt geplaatst, kan TrustMate een herinnering sturen. Aankoop in de Webwinkel impliceert aanvaarding van deze Voorwaarden en overdracht van naam, e‑mail en achternaam van de Klant aan TrustMate SA, dat de gegevens beschermt.
11.3. Alleen Klanten die daadwerkelijk een aankoop hebben gedaan in de Webwinkel van de Verkoper kunnen een beoordeling plaatsen. De Verkoper verklaart dat gepubliceerde beoordelingen enkel van echte kopers afkomstig zijn.
11.4. Beoordelingen worden gepubliceerd in de Webwinkel en op het profiel van TrustMate.io.
11.5. De beoordeling mag niet worden gebruikt voor onrechtmatige doeleinden, zoals oneerlijke concurrentie of schending van persoonlijke rechten of intellectuele eigendomsrechten van de Verkoper of derden.
11.6. Beoordelingen mogen enkel betrekking hebben op daadwerkelijk aangeschafte Producten. Fictieve aankopen met als doel het achterlaten van een beoordeling zijn verboden. De Verkoper en zijn medewerkers mogen geen beoordelingen plaatsen.
11.7. De auteur kan zijn/haar beoordeling te allen tijde verwijderen.
12. BUITENGERECHTELIJKE KLACHT- EN GESCHILLENBESLECHTING EN TOEGANGSVOORWAARDEN TOT DEZE PROCEDURES
12.1. Nadat alle interne klachtenprocedures tussen de Klant en de Verkoper zijn uitgeput, heeft de Klant het recht om gebruik te maken van de volgende vormen van buitengerechtelijke geschillenbeslechting:
12.1.1. De Nederlandse Geschillencommissie Consumenten (Geschillencommissie), beschikbaar via: https://www.degeschillencommissie.nl/
12.2. De Verkoper informeert dat deelname aan buitengerechtelijke geschillenbeslechting vrijwillig is, maar verplicht zich om daaraan deel te nemen indien de Consument dit wenst. Volgens het Nederlandse recht beperkt het gebruik van deze vormen van geschillenbeslechting op geen enkele wijze het recht van de Consument om zijn vorderingen via de gewone rechter af te dwingen.
13. PERSOONSGEGEVENS
13.1. De beheerder van de persoonsgegevens van Klanten van de Webwinkel https://sollux-lampen.nl/ is de vennootschap SOLLUX LIGHTING sp. z o.o., gevestigd in Budzyń (64-840), Wł. Łokietka 35, ingeschreven in het handelsregister van de rechtbank Poznań – Nowe Miasto i Wilda in Poznań, afdeling IX Economische Zaken van het Nationaal Gerechtelijk Register onder nummer KRS: 0000917503, NIP: 6070082443, REGON: 363220039.
13.2. Gedetailleerde informatie over de bescherming van persoonsgegevens door de Verwerkingsverantwoordelijke is opgenomen in het Privacybeleid, dat een bijlage vormt bij deze Voorwaarden en beschikbaar is op de website onder het tabblad "Privacybeleid".
14. SLOTBEPALINGEN
14.1. De Klant heeft het recht om kosteloos gebruik te maken van de Inhoud binnen de Service uitsluitend voor persoonlijk gebruik en uitsluitend voor correct gebruik van de Service, wereldwijd.
14.2. Overeenkomsten gesloten via de Service worden in het Nederlands opgesteld. Overeenkomsten op basis van deze Voorwaarden worden beheerst door het Poolse recht, tenzij dwingende bepalingen in het land van de Consument vereisen dat het recht van het land van de Consument wordt toegepast – in dat geval is het recht van de Consument van toepassing.
14.3. De Verkoper behoudt zich het recht voor om de Voorwaarden te wijzigen om gewichtige redenen, met name: wijziging van toepasselijke wettelijke bepalingen; wijziging in betaal- of leveringsmethoden – voor zover deze invloed hebben op de uitvoering van de Voorwaarden. De Verkoper zal de Klanten ten minste 14 dagen voor de inwerkingtreding van de wijziging informeren via een mededeling op de website van de Webwinkel én via e‑mail aan Klanten die een elektronisch dienstverleningscontract voor een account hebben gesloten.
14.4. Wijzigingen in de Voorwaarden doen geen afbreuk aan de rechten van Klanten die van de Webwinkel gebruikmaakten vóór de ingangsdatum van de wijzigingen. Voor geplaatste of verwerkte Bestellingen geldt de versie van de Voorwaarden die van kracht was op het moment van bestellen.
14.5. De Klant heeft het recht om wijzigingen in de Voorwaarden niet te accepteren. Het plaatsen van een Bestelling na kennisgeving van wijziging wordt beschouwd als aanvaarding van de gewijzigde inhoud.
14.6. De inhoud van de Voorwaarden en eerdere versies kan te allen tijde worden vastgelegd door middel van afdrukken, opslag op een gegevensdrager of downloaden vanaf de website van de Webwinkel.
14.7. De Verkoper informeert dat elektrische en verlichtingsproducten onder de verplichting tot gescheiden afvalinzameling vallen. De Verkoper neemt deel aan een inzamel- en recyclingsysteem voor afgedankte elektrische en elektronische apparatuur via het lidmaatschap van een Nederlandse terugnameorganisatie. Consumenten kunnen hun gebruikte producten gratis afgeven bij inzamelpunten, waarvan de locaties op verzoek door de Verkoper worden verstrekt. Op verzoek van de Klant, bij aankoop van een nieuw product, kan de Verkoper een oud, vergelijkbaar product gratis terugnemen volgens het principe “oud voor nieuw” (oud voor nieuw).
14.8. Door Inhoud, opmerkingen en beoordelingen te publiceren op het Account of elders binnen de Service, verleent de Klant de Verkoper een niet-exclusieve, kosteloze licentie voor gebruik, opslag, wijziging, verwijdering, aanvulling, openbare uitvoering, vertoning, reproductie en verspreiding van die Inhoud, met name op internet, wereldwijd.
14.9. De Verkoper heeft het recht om zelfstandig of via derden afgeleide rechten uit te oefenen met betrekking tot de bewerking, aanpassing, transformatie en vertaling van de Inhoud, opmerkingen en beoordelingen in de zin van de auteurswet.
14.10. Alle rechten op Inhoud gepubliceerd door de Verkoper in de Service of in de Nieuwsbrief, evenals rechten op de naam en het handelsmerk van de Service, grafische elementen, software en databases, behoren toe aan de Verkoper of aan entiteiten waarmee de Verkoper de desbetreffende overeenkomsten heeft gesloten.
14.11. Deze Voorwaarden zijn van kracht vanaf 7 juli 2025.