Gratis bezorging van 100,00 €
Opslaan in de boodschappenlijst
Een nieuwe boodschappenlijst maken

Statuut

SERVICEVOORWAARDEN sollux-lampen.nl


INHOUDSOPGAVE

  • ALGEMENE BEPALINGEN

  • ELEKTRONISCHE DIENSTEN OP DE SITE

  • BESTELLINGEN

  • BETALINGSWIJZEN EN -TERMIJNEN

  • METHODEN, TERMIJNEN EN KOSTEN VAN LEVERING

  • KLACHTENPROCEDURE

  • GARANTIE

  • HERROEPINGSRECHT VAN DE CONSUMENT

  • BEPALINGEN VAN TOEPASSING OP HANDELAARS

  • BEPALINGEN VAN TOEPASSING OP EENMANSZAKEN DIE ALS CONSUMENT OPTREDEN

  • BUITENGERECHTELIJKE KLACHTEN- EN BEROEPSPROCEDURES EN TOEGANG TOT DEZE PROCEDURES

  • PERSOONSGEGEVENS

  • SLOTBEPALINGEN


1. ALGEMENE BEPALINGEN

1.1) De dienst die beschikbaar is op het elektronische adres https://sollux-lampen.nl/ wordt beheerd door SOLLUX LIGHTING Muzolf SP.J. met statutaire zetel in Budzyn (64-840), ul. Łokietka 35, ingeschreven in het ondernemersregister van het Nationale Register van Rechtbanken door de Districtsrechtbank Poznań - Nowe Miasto en Wilda in Poznań, IX Economische Afdeling van het Nationale Register van Rechtbanken onder KRS nummer: 0000591772, holding NIP: 6070082443, REGON: 363220039.

1.2 Contactgegevens:

1.2.1 Correspondentieadres (kantoor, verkoop, klachtenbehandeling):

1.2.1.1.SOLLUX LIGHTING Muzolf SP.J. ul. Łokietka35, 64-840 Budzyń

1.2.1.2.E-mail: sklep@sollux.pl

1.2.1.3.Telefoon: 668 806 323

1.3.3.De in het Reglement gebruikte definities moeten worden opgevat als:

1.3.1. KLANT - (1) een natuurlijk persoon met volledige handelingsbevoegdheid, en in de gevallen voorzien in de algemeen toepasselijke wetgeving ook een natuurlijk persoon met beperkte handelingsbevoegdheid, die ten minste 13 jaar oud is; (2) een rechtspersoon; of (3) een organisatorische eenheid zonder rechtspersoonlijkheid, waaraan de wet handelingsbevoegdheid toekent; - (4) een natuurlijke persoon die een overeenkomst sluit die rechtstreeks verband houdt met zijn/haar bedrijfsactiviteit, wanneer uit de inhoud van deze overeenkomst blijkt dat deze geen professioneel karakter heeft voor deze persoon, in het bijzonder als gevolg van het voorwerp van zijn/haar bedrijfsactiviteit, beschikbaar gesteld op basis van de bepalingen in het Centraal register en informatie over bedrijfsactiviteiten - die een Koopovereenkomst heeft gesloten of van plan is te sluiten met de Verkoper.

1.3.2 CONSUMENT - klant die een natuurlijke persoon is, die de Internetwinkel gebruikt, met inbegrip van met name het doen van aankopen, voor doeleinden die niet rechtstreeks verband houden met zijn/haar bedrijfs- of beroepsactiviteit.


1.3.3 INTERNETWINKEL - online winkel die actief is op de Website, op het adres https://sollux-lampen.nl/beheerd door de Verkoper.

1.3.4. VERKOPER - SOLLUX LIGHTING Muzolf SP.J. met maatschappelijke zetel in Budzyń (64-840), ul. Łokietka 35, ingeschreven in het ondernemersregister van het Nationale Rechtbank Register door de Districtsrechtbank Poznań - Nowe Miasto en Wilda in Poznań, IX Economische Afdeling van het Nationale Rechtbank Register, onder KRS nr.: 0000591772, holding NIP: 6070082443, REGON: 363220039, e-mailadres: sklep@sollux.pl, telefoon nr: 668806323

1.3.5. CIVIL CODE - de Civil Code Act van 23 april 1964 (Journal of Laws 2019.1145).

1.3.6. PRODUCT - een roerend artikel dat beschikbaar is in de Online Winkel en dat het voorwerp is van een Koopovereenkomst tussen de Klant en de Verkoper.

1.3.7. REGLEMENT - dit Reglement van de Website.

1.3.8. VERKOOPOVEREENKOMST - de verkoopovereenkomst van een Product die tussen de Klant en de Verkoper via de Online Winkel wordt gesloten of aangegaan.

1.3.9. CONSUMENTENRECHTENWET - de wet van 30 mei 2014 betreffende consumentenrechten (Dz.U.2020.287).

1.3.10. BESTELFORMULIER - een Elektronische Dienst, een interactief formulier dat beschikbaar is op de Online Winkel en waarmee de Bestelling kan worden geplaatst, met name door Producten aan het Winkelmandje toe te voegen en de voorwaarden van de Verkoopovereenkomst te specificeren, met inbegrip van de wijze van levering en betaling.

1.3.11. BESTELLING - de wilsverklaring van de Klant die wordt ingediend via het bestelformulier en die rechtstreeks gericht is op het sluiten van de Verkoopovereenkomst van Producten met de Verkoper.

1.3.12. ONDERNEMING VAN EEN ENKEL PERSOON DIE OP DE RECHTEN VAN EEN CONSUMENT HANDELT - een natuurlijke persoon die een overeenkomst sluit die rechtstreeks verband houdt met zijn/haar bedrijfsactiviteit, wanneer uit de inhoud van deze overeenkomst blijkt dat deze geen professioneel karakter heeft voor deze persoon, met name als gevolg van het voorwerp van zijn/haar bedrijfsactiviteit, beschikbaar gesteld op basis van de bepalingen van het Centraal Register en Informatie over Bedrijfsactiviteiten.

1.3.13. WEBSITE - een platform dat Klanten in staat stelt aankopen te doen en gebruik te maken van andere diensten die door de Verkoper beschikbaar worden gesteld, zijnde een groep onderling verbonden websites, beschikbaar op het volgende webadres https://sollux-lampen.nl.

1.3.14. ACCOUNT - Elektronische Dienst die beschikbaar wordt gesteld op de Website. Het is een set informatie in het ICT-systeem, gemarkeerd met een individuele Login en Wachtwoord verstrekt door de Klant, die de Klant in staat stelt om extra functionaliteiten te gebruiken - het volgen van de status van Bestellingen, toegang tot de inhoud van Bestellingen, geschiedenis van Bestellingen en toegang tot de persoonlijke gegevens van de Klant. Inloggen op de Account is mogelijk na voorafgaande registratie.

1.3.15. CONTACT FORM - Elektronische dienst beschikbaar gesteld op de Website met als doel het versturen van berichten naar de Verkoper door personen die de website https://sollux-lampen.nlbezoeken .

1.3.16. NIEUWSBRIEF - een op de Website beschikbaar gestelde Elektronische Dienst die het mogelijk maakt om periodiek informatie over de commerciële activiteiten van de Verkoper aan geïnteresseerde personen te sturen.

1.3.17. WACHTWOORD - een reeks letter-, digitale of andere tekens die alleen bekend is bij een persoon die bevoegd is om in een ICT-systeem te werken.

1.3.18. LOGIN - het e-mailadres van de Klant.

1.3.19. CART - dienst die aan de Klant ter beschikking wordt gesteld om snel een Bestelling te plaatsen.

1.3.20. INHOUD - tekst-, grafische of multimedia-elementen betreffende de Producten die in de Online Shop worden aangeboden.

1.3.21. ELEKTRONISCHE DIENST - levering van diensten langs elektronische weg in de zin van de Wet van 18 juli 2002 betreffende de levering van diensten langs elektronische weg (Staatsblad van 2002 nr. 144, punt 1204, zoals gewijzigd) door de Verkoper aan de Klant via de Website.

1.het 4e Reglement definieert de algemene beginselen voor het gebruik van de Website, de Online Winkel, in het bijzonder voor het sluiten van overeenkomsten voor de verkoop van goederen, de klachtenprocedure en de regels voor de uitoefening van het herroepingsrecht.

2.5e De Regels zijn gericht tot zowel consumenten als bedrijven die gebruik maken van de Online Winkel (met uitzondering van § 9 van de Regels, dat uitsluitend gericht is tot bedrijven).

1.6e De Regels en Voorschriften worden gratis ter beschikking gesteld vóór het sluiten van een verkoopovereenkomst, in een vorm die het mogelijk maakt de Regels en Voorschriften te verkrijgen, te reproduceren en te consolideren door deze af te drukken, op te slaan op een daartoe geschikte drager of te downloaden in PDF-formaat.

1.(7) De consument kan geen afstand doen van de rechten die hem op grond van de Wet op de consumentenrechten zijn toegekend. Contractuele bepalingen die minder gunstig zijn voor de consument dan de bepalingen van de Wet, zijn ongeldig en in plaats daarvan zijn de bepalingen van de Wet van toepassing.

1.(8) In zaken die niet door de Algemene Voorwaarden worden geregeld, zijn de bepalingen van de algemeen geldende Poolse wet van toepassing, in het bijzonder: de wet van 23 april 1964 Burgerlijk Wetboek, de wet van 30 mei 2014 betreffende consumentenrechten, de wet van 18 juli 2002 betreffende de levering van elektronische diensten, de verordening van het Europees Parlement en de Raad (EU) 2016/679 van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG (algemene verordening gegevensbescherming) en andere relevante bepalingen.

1.9 Om de Website correct te kunnen gebruiken, is het vereist:

  1. toegang te hebben tot het internet (minimale verbinding van 128 kbps voor de gebruiker),

  2. installatie van een webbrowser: Internet Explorer versie 5.5 en hoger of Opera versie 7.x en hoger of Firefox versie 1.x en hoger of Google Chrome versie 5.0 en hoger of Safari 5 of hoger, het accepteren van cookies;

  3. het hebben van een e-mailaccount.

    1. Het is vereist dat JavaScript is ingeschakeld in uw webbrowser en dat cookies zijn toegestaan.

    2. De verbinding met de Website wordt gemaakt via het HTTPS-protocol.

    3. De Verkoper informeert dat het gebruik van de Website via een webbrowser gepaard kan gaan met de noodzaak van het maken van kosten voor verbinding met het internet (kosten voor gegevensoverdracht), in overeenstemming met het tarievenpakket van de provider waarvan de Klant de diensten gebruikt.

    4. De Verkoper past passende technische en organisatorische maatregelen toe om de veiligheid van de geleverde Diensten en functionaliteiten te garanderen. Het gebruik van de Website is verbonden met de typische risico's verbonden aan het gebruik van diensten die elektronisch worden geleverd, met inbegrip van de risico's verbonden aan de overdracht van gegevens via het internet, zoals verlies en toegang door onbevoegden.


2. ELEKTRONISCHE DIENSTEN OP DE WEBSITE

2.(1) De Verkoper levert de volgende Diensten gratis aan Klanten via de Website:

(a) het aanmaken en onderhouden van een Account;

b) het mogelijk maken van het plaatsen van Bestellingen en het sluiten van Koopovereenkomsten op de in de Voorwaarden gespecificeerde principes;

c) het mogelijk maken van het gebruik van de Shopping Cart diensten

d) het mogelijk maken van het ontvangen van de Nieuwsbrief van de Verkoper - na toestemming;

e) het mogelijk maken van contact met de Verkoper via het Contactformulier

f) het doorbladeren van de Inhoud op de Website mogelijk te maken. 2. Registratie en gebruik van de Account

2.2. Registratie en gebruik van de Account is mogelijk na:

a) het invullen van het registratieformulier,

b) acceptatie van de bepalingen van de Gebruiksvoorwaarden, acceptatie van de informatieclausule over de beginselen van de verwerking van persoonsgegevens en het klikken op het vakje met de naam "Registreren". 3.Registratie en gebruik van de Account.

2.(3) In het registratieformulier moet de Klant de volgende gegevens verstrekken: voornaam, achternaam, afleveradres, e-mailadres, wachtwoord, login, telefoonnummer, naam en adres, fiscaal identificatienummer.

2.(4) De Serviceovereenkomst is gesloten wanneer de Klant een bevestiging van de sluiting van de Serviceovereenkomst ontvangt die door de Verkoper naar het door de Klant tijdens de registratie opgegeven e-mailadres wordt gestuurd.

2.(5) Het verzonden bericht bevat de Servicevoorwaarden die door de Klant zijn aanvaard (overdracht op een duurzame drager).

2.(6) De Account wordt gratis verstrekt voor onbepaalde tijd. De Klant heeft de mogelijkheid om de Account zonder opgaaf van reden te verwijderen door een daartoe strekkend verzoek te sturen naar de Verkoper, per e-mail naar het adres: sklep@sollux.pl of schriftelijk naar het geregistreerde adres van de Verkoper zoals aangegeven in de Servicevoorwaarden .

2.(7) Het aanmaken van een Account is niet vereist om een Bestelling te plaatsen in de Online Winkel.

2.(8) Het gebruik van de winkelwagen begint op het moment dat een Product wordt toegevoegd.

2.(9) De dienst "Winkelwagen" wordt gratis aangeboden en is een eenmalige dienst en eindigt op het moment van het plaatsen van een Bestelling of aan het einde van de activiteit van de Klant. Onvervulde Bestellingen worden opgeslagen in de dienst "Winkelmandje" voor een periode van 30 dagen vanaf de datum van invoer.

2.(10) Het plaatsen van Producten in het Winkelmandje is geen garantie voor hun beschikbaarheid.

    1. De Klant is verplicht om:

      1. alleen waarheidsgetrouwe en actuele gegevens te verstrekken in de formulieren die binnen de Dienst beschikbaar worden gesteld;

      2. de persoonsgegevens bij te werken die zijn verstrekt in verband met het sluiten van de Serviceovereenkomst en het sluiten van de Verkoopovereenkomst;

      3. de functionaliteiten van de Website te gebruiken op een manier die de werking ervan niet verstoort en op een manier die in overeenstemming is met de toepasselijke wetgeving, de bepalingen van deze Servicevoorwaarden, evenals met de geaccepteerde gebruiken in een bepaald toepassingsgebied en principes van sociaal samenleven;

      4. binnen de Service geen inhoud te leveren die verboden is volgens de bepalingen van de toepasselijke wetgeving;

      5. geen acties te ondernemen zoals hieronder aangegeven:

  1. het plaatsen van inhoud op de Service die in strijd is met de bepalingen van de wet (verbod op het plaatsen van inhoud van onwettige aard);

  2. handelingen te verrichten die storingen veroorzaken in de beginselen of technische aspecten van het functioneren van de Service;

  3. de Inhoud op de Website te wijzigen;

  4. de naam of het wachtwoord van de Klant over te dragen aan een onbevoegd persoon;

  5. geografische of territoriale beperkingen schenden.

    1. De Verkoper kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de bescherming van de door de Klant gebruikte eindapparatuur tegen interferentie door derden.

    2. In gevallen die door de noodzaak worden gerechtvaardigd, behoudt de Verkoper zich het recht voor om procedures in te voeren om het toepasselijke beveiligingsniveau te garanderen.

    3. Om de Service correct te kunnen gebruiken, is de Klant verplicht om op eigen kosten te zorgen voor toegang tot geschikte apparatuur, internet en elektriciteit.

    4. De Verkoper behoudt zich het recht voor om technische en onderhoudswerkzaamheden aan de Service uit te voeren. De Verkoper kan technische onderbrekingen melden door middel van een passende aankondiging op de Website.

    5. Tijdelijke opschorting of beperking van de levering van diensten heeft geen invloed op de rechten van de Klant onder de toepasselijke wetgeving.

    6. Het optreden van kleine ongemakken in het functioneren van de Website (bijvoorbeeld als gevolg van onderhoud of het updaten van de Diensten) is normaal in het kader van het verlenen van de Diensten en vormt geen schending van de Websiteovereenkomst.

    7. De Verkoper heeft het recht om de toegang tot de Website te blokkeren voor een Klant die de Website gebruikt voor doeleinden die onverenigbaar zijn met het doel ervan of die de wet, de goede zeden of de bepalingen van de Servicevoorwaarden schendt.

    8. Alle rechten op de Website en de onderdelen ervan behoren toe aan de Verkoper. Het kopiëren of gebruiken van de toegepaste oplossingen of andere handelingen die de industriële eigendomsrechten, bedrijfsgeheimen of auteursrechten schenden, zijn verboden en de schending ervan is onderworpen aan het nemen van maatregelen ter bescherming van de rechten van de Verkoper.

    9. De Verkoper past technische en organisatorische maatregelen toe om de gegevens van de Klanten te beschermen tegen terbeschikkingstelling aan onbevoegden, tegen inname door een onbevoegde persoon, tegen verwerking in strijd met de wet, tegen verlies, beschadiging of vernietiging, en neemt de principes van vertrouwelijkheid in acht.

    10. De Diensten worden geleverd in overeenstemming met de Algemene Voorwaarden en de Verkoper behoudt zich het recht voor om doorlopend wijzigingen aan te brengen in de functionaliteit en inhoud die als onderdeel van de Diensten worden aangeboden.


3. BESTELLINGEN

3.1. De totstandkoming van de Verkoopovereenkomst tussen de Klant en de Verkoper vindt plaats nadat de Klant een bestelling heeft geplaatst door middel van het Bestelformulier in de Online Winkel.

3.2. De prijzen van de Producten die op de website van de Online Winkel worden vermeld, zijn in Poolse zloty en zijn brutoprijzen - ze zijn inclusief belastingen, inclusief belasting over de toegevoegde waarde (btw).

3.derde Prijzen zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten zijn afhankelijk van de wijze van levering van de Producten. De Klant kiest de methode van levering wanneer hij een bestelling plaatst. De Klant wordt geïnformeerd over de totale prijs inclusief belastingen voor het Product, evenals over de leveringskosten en andere kosten, en wanneer het bedrag van deze kosten niet kan worden vastgesteld - over de verplichting om deze te betalen, tijdens het plaatsen van de bestelling en op het moment dat de Klant zijn wil kenbaar maakt om door de Verkoopovereenkomst gebonden te zijn. Bij het plaatsen van een bestelling van minimaal 300 PLN (zegge: driehonderd PLN) bruto, draagt de Klant niet de kosten voor de levering van Producten.

3.(4) Bestellingen voor Producten die beschikbaar zijn in het assortiment van de Online Winkel kunnen via de Online Winkel 7 (zeven) dagen per week, 24 (vierentwintig) uur per dag worden geplaatst, behoudens handelsverboden of -beperkingen die voortvloeien uit dwingendrechtelijke bepalingen.

3.5 Procedure voor het sluiten van de Verkoopovereenkomst in de Online Winkel.

3.5.1 De Verkoper stelt de Klant in staat om een bestelling te plaatsen via de Website:

a) De Klant voegt de geselecteerde Producten toe aan het Winkelmandje;

b) De Klant gaat naar het Bestelformulier;

c) De Klant die een Account heeft, bevestigt in het Bestelformulier de geldigheid van de gegevens die nodig zijn voor het sluiten en uitvoeren van de Koopovereenkomst;

d) De Klant die geen Account heeft, vult in het Bestelformulier zijn/haar gegevens in die nodig zijn voor het sluiten en uitvoeren van de Koopovereenkomst. De volgende gegevens worden op het Bestelformulier ingevuld: voornaam, achternaam, telefoonnummer, voor- en achternaam van de ontvanger, adres van de ontvanger, straat, huisnummer, appartementnummer, plaats, postcode, opmerkingen bij de Bestelling;

e) De Klant kiest een van de leveringsmethoden die door de Verkoper worden aangeboden;

f) De Klant kiest de wijze van betaling van de Prijs en eventuele andere kosten voor de uitvoering van de Verkoopovereenkomst zoals aangegeven in het Bestelformulier;

e) De Klant stuurt de Bestelling naar de Verkoper met behulp van de knop: "Bestelling met betalingsverplichting" ;

f) De Klant die geen Account heeft, aanvaardt de Algemene Voorwaarden door deknop"Ik aanvaard de Algemene Voorwaarden" te gebruiken;

g) De Klant zonder Account aanvaardt de informatieclausule met betrekking tot de regels voor de verwerking van persoonsgegevens;

tot de knop "Bestelling met betalingsverplichting" wordt ingedrukt, heeft de Klant de mogelijkheid om de bestelgegevens te wijzigen;

h) De Klant kan worden doorverwezen naar de pagina's van een externe betalingsdienstaanbieder om de betaling uit te voeren.

3.5.2 Zodra de Bestelling is geverifieerd, stuurt de Verkoper een e-mail naar het opgegeven e-mailadres:

(a) met een bevestiging van de aanvaarding van een of meer individuele aanbiedingen voor de Producten gedaan in het kader van de Bestelling en de bevestiging van de sluiting van de Koopovereenkomst, of

(b) met informatie over de onmogelijkheid om de aanbiedingen voor de Producten die zijn gedaan in het kader van de Bestelling te accepteren.

3.5.4 Indien het niet mogelijk is om de in het kader van de Bestelling gedane aanbiedingen te aanvaarden, komt de Koopovereenkomst niet tot stand en zal de Verkoper onmiddellijk, uiterlijk binnen 14 dagen, de door de Klant gedane betalingen aan de Klant terugbetalen, voor zover de Koopovereenkomst niet tot stand is gekomen. De Verkoper zal de betaling terugbetalen via dezelfde betaalmethode die werd gebruikt bij het plaatsen van de Bestelling.

3.5.5 Zodra een Bestelling is geplaatst, bevestigt de Verkoper de ontvangst ervan. De bevestiging van ontvangst van de Bestelling door de Verkoper (met vermelding van alle belangrijke onderdelen van de Bestelling) gebeurt door het versturen van een e-mailbericht naar de persoon die de Bestelling heeft geplaatst (naar het e-mailadres dat bij de Bestelling is opgegeven). Na ontvangst van voornoemde e-mail komt de Koopovereenkomst tussen de Klant en de Verkoper tot stand.

3.5.6 Vastlegging, beveiliging en terbeschikkingstelling van de inhoud van de gesloten Koopovereenkomst aan de Klant vindt plaats door verzending aan de Klant van een e-mailbericht met de gegevens van de Orderregistratie samen met de inhoud van de Algemene Voorwaarden (duurzame drager). De inhoud van de Koopovereenkomst wordt bovendien geregistreerd en beveiligd in het IT-systeem van de internetwinkel van de Verkoper.

3.(6) De voltooiing van de Bestelling vindt plaats afhankelijk van de gekozen betalingsmethode, d.w.z. nadat de betaling is uitgevoerd en bijgeschreven op de bankrekening van de Verkoper of nadat de Verkoper de bevestiging van de positieve betalingsverwerking heeft ontvangen van PayU betalingsdiensten.

3.7e Aankondigingen, advertenties, prijslijsten en andere informatie over de producten op de pagina's van de Online Winkel, met name hun beschrijvingen, technische en gebruiksparameters en prijzen vormen een uitnodiging tot het sluiten van een overeenkomst in de zin van artikel 71 van het Burgerlijk Wetboek. De Verkoper behoudt zich het recht voor om doorlopend wijzigingen aan te brengen in de prijzen van de producten. Het in de vorige zin genoemde recht van de Verkoper heeft geen invloed op bestellingen die zijn geplaatst vóór de ingangsdatum van de prijswijziging.


4. BETALINGSWIJZEN EN -VOORWAARDEN

4.1.1 De Verkoper biedt de Klant de keuze uit de volgende betalingswijzen voor het sluiten van de Verkoopovereenkomst:

4.1.1. Betaling door traditionele overschrijving op de bankrekening van de Verkoper.

4.1.2 Betaling door elektronische overboeking naar de bankrekening van de Verkoper of per betaalkaart.

4.1.3 Betaling in contanten bij levering.

4.1.4 Contante betaling bij persoonlijke afhaling bij de Verkoper.

4.2. Betaling via overschrijving dient te gebeuren op de opgegeven bankrekening:
PKO BP SA, rekeningnummer: 31 1020 3903 0000 1402 0111 5492.

4.2.1 In het geval dat gekozen wordt voor "betaling via bankoverschrijving", dient de betaling te worden verricht binnen 14 dagen na de datum van sluiting van de Verkoopovereenkomst.

4.3de In het geval de Klant kiest voor de optie "betaling bij levering", vindt de betaling plaats op het moment van de levering van het pakket met de Producten en de betaling van het vereiste bedrag aan de koerier.

4.4e In het geval van persoonlijke afhaling kan het Product worden afgehaald op het hoofdkantoor van de Onderneming in ul. Łokietka 35, 64-840 Budzyń, van maandag tot vrijdag van 8:00 tot 16:00 uur.


5. LEVERINGSMETHODEN, -TIJDEN EN -KOSTEN

5.(1) Levering van het Product is mogelijk op het grondgebied van de Republiek Polen.

5.2. De levering van het Product aan de Klant is betalend, tenzij de Verkoopovereenkomst anders bepaalt. De leveringskosten van het Product (inclusief transport-, bezorg- en portokosten) worden aan de Klant aangegeven op de pagina's van de Online Winkel onder "Leveringskosten" en tijdens het plaatsen van de Bestelling, inclusief op het moment dat de Klant te kennen geeft gebonden te zijn door de Verkoopovereenkomst.

5.3. de levering van de bestelde Producten wordt uitgevoerd door een van de beschikbare vervoerders vermeld op de website sollux-lampen.nl.

5.4. Levering van de Producten vindt plaats binnen 7 dagen, tenzij een kortere leveringstermijn is aangegeven in de productbeschrijving. De leveringstermijn wordt als volgt berekend:
bij betaling per bankoverschrijving gaat de termijn in op de dag waarop de betaling is bijgeschreven op de bankrekening van de Verkoper, bij
betaling"onder rembours" gaat de termijn in op de dag waarop de Koopovereenkomst is gesloten.


6. PROCEDURE VOOR DE BEHANDELING VAN KLACHTEN

6.(1) De Verkoper is verplicht om de Consument een product te leveren zonder fysieke en juridische gebreken. Alle bepalingen sluiten de rechten van Klanten die producten kopen als Consument niet uit of beperken deze niet.

6.(2) De Verkoper is verplicht om goederen zonder gebreken te leveren. Aansprakelijkheid in dit verband wordt beheerst door de bepalingen van artikelen 556 en 556¹- 556³ van het Burgerlijk Wetboek.

6.(3) Garantieclaims kunnen als volgt worden ingediend:

6.3.1. schriftelijk aan het adres van de Verkoper: SOLLUX LIGHTING Muzolf SP.J., ul. Łokietka 35, 64-840 Budzyń

6.3.2. in elektronische vorm per e-mail naar het adres: sklep@sollux.pl

6.3.3. per telefoon op nr: 668 806 323

6.4 In het klachtenformulier wordt de Klant geadviseerd om :

6.4.1. informatie en omstandigheden met betrekking tot het onderwerp van de klacht (naam van de goederen, datum van aankoop), in het bijzonder het type en de datum van het defect;

6.4.2. aanspraak te maken op de garantierechten door de methode te specificeren om het Product in overeenstemming te brengen met de Verkoopovereenkomst of een verklaring van prijsvermindering of terugtrekking uit de Verkoopovereenkomst;

6.4.3. contactgegevens van de persoon die de bestelling plaatst (naam en achternaam, postadres, e-mailadres, telefoonnummer) - dit zal de verwerking van de klacht door de Verkoper vergemakkelijken en versnellen. De vereisten in de voorgaande zin zijn slechts aanbevelingen en hebben geen invloed op de effectiviteit van klachten die worden ingediend zonder de beschrijving van de klacht.

6.de Verkoper reageert onmiddellijk op de klacht van de Klant, uiterlijk binnen 14 (zegge: veertien) kalenderdagen na ontvangst. Bij gebreke van een antwoord van de Verkoper binnen de voornoemde termijn, wordt de Verkoper geacht de klacht te hebben erkend.

6.(6) De Klant, die zijn garantierechten uitoefent, is verplicht om het defecte Product op kosten van de Verkoper af te leveren op het adres: SOLLUX LIGHTING Muzolf SP.J., ul. Łokietka 35, 64-840 Budzyń. Indien de levering van het Product door de Klant buitengewoon moeilijk zou zijn omwille van het type van het Product, is de Klant verplicht om het Product ter beschikking te stellen van de Verkoper op de plaats waar het Product zich bevindt.

6.7. De Verkoper is jegens de Klant verantwoordelijk indien het verkochte Product een fysiek of juridisch gebrek vertoont (garantie), in overeenstemming met de relevante bepalingen. De Verkoper is aansprakelijk op grond van de garantie voor fysieke gebreken die bestonden op het moment dat het gevaar overging op de Klant of die het gevolg waren van de oorzaak die inherent is aan het verkochte ding op hetzelfde moment, en die werden ontdekt vóór het verstrijken van twee jaar vanaf de datum van uitgifte van het Product aan de Klant.

6.(8) Indien het Product een gebrek vertoont, kan de Klant

a) een verklaring indienen om de prijs te verlagen of de Koopovereenkomst te ontbinden, tenzij de Verkoper onmiddellijk en zonder buitensporige overlast voor de Klant het gebrekkige Product vervangt door een gebrekvrij Product of het gebrek opheft,

b) eisen dat het gebrekkige Product wordt vervangen door een exemplaar zonder gebreken of dat het gebrek wordt verwijderd. De Verkoper is verplicht om binnen een redelijke termijn het gebrekkige Product te vervangen door een exemplaar zonder gebreken of het gebrek te verwijderen zonder buitensporige overlast voor de Klant.

6.(9) De beperking genoemd in para. 8 (a) is niet van toepassing als het artikel al is vervangen of gerepareerd door de Verkoper of de Verkoper heeft voldaan aan de verplichting om het artikel te vervangen door een artikel zonder gebreken of het gebrek te verhelpen.

6.(10) De Consument kan, in plaats van de door de Verkoper voorgestelde verwijdering van gebreken, de vervanging van het goed door een gebrekvrij goed of in plaats van de vervanging van het goed de verwijdering van het gebrek eisen, tenzij het in overeenstemming brengen van het goed met de Koopovereenkomst op een door de Klant gekozen manier onmogelijk is of buitensporige kosten zou vereisen in vergelijking met de door de Verkoper voorgestelde manier. Bij de beoordeling van de buitensporigheid van de kosten wordt rekening gehouden met de waarde van het gebrekvrije artikel, het soort en de omvang van het geconstateerde gebrek, evenals het ongemak waaraan de Klant zou worden blootgesteld door een andere manier van genoegdoening.

6.(11) De Klant mag zich niet terugtrekken uit de Koopovereenkomst als het gebrek onbeduidend is.

6.(12) De Verkoper mag weigeren om te voldoen aan het verzoek van de Klant genoemd in punt. (12) De Verkoper mag weigeren om te voldoen aan het verzoek van de Klant genoemd in punt 8 lit. b), indien het onmogelijk is om het gebrekkige artikel in overeenstemming te brengen met de Verkoopovereenkomst op een door de Klant gekozen manier of, in vergelijking met de andere mogelijke manier om het in overeenstemming te brengen met de Verkoopovereenkomst, buitensporige kosten met zich mee zou brengen. De kosten van reparatie of vervanging van het Product zijn voor rekening van de Verkoper.

6.(13) Indien de Klant een Consument is en het fysieke gebrek werd ontdekt vóór het verstrijken van een jaar vanaf de datum van uitgifte van het verkochte artikel, wordt verondersteld dat het gebrek of de oorzaak ervan bestond op het moment dat het gevaar overging op de Consument.

6.(14) De Klant die zijn rechten onder de garantie uitoefent, dient het defecte artikel af te leveren op het adres van de Verkoper dat hierin is aangegeven. Indien de Klant een Consument is, worden de leveringskosten gedekt door de Verkoper. 15. Aansprakelijkheid van de Verkoper.

6.(15) De Verkoper is aansprakelijk onder de garantie als het fysieke defect vóór het verstrijken van twee jaar wordt vastgesteld. De vordering tot opheffing van het gebrek of vervanging van het verkochte artikel door een artikel dat vrij is van gebreken verjaart na een jaar, te rekenen vanaf de dag waarop het gebrek werd ontdekt. Als de Klant een Consument is, kan de verjaringstermijn niet eindigen voor het verstrijken van twee jaar. Binnen een jaar kan de Klant ook een verklaring van herroeping van de Verkoopovereenkomst of een vermindering van de prijs wegens een gebrek in het verkochte artikel indienen. Als de Klant heeft verzocht om het artikel te vervangen door een artikel dat vrij is van gebreken of om het gebrek te verwijderen, begint de termijn voor het indienen van een verklaring van terugtrekking uit de Verkoopovereenkomst of prijsvermindering na het verstrijken van de termijn voor het vervangen van het artikel of het verwijderen van het gebrek.

6.(16) Indien de Klant die een Consument is, heeft verzocht om de goederen te vervangen of het gebrek te verwijderen of een verklaring heeft afgelegd over de prijsvermindering, met vermelding van het bedrag waarmee de prijs moet worden verminderd, en de Verkoper niet binnen 14 (zegge: veertien) kalenderdagen op dit verzoek heeft gereageerd, wordt het verzoek geacht gerechtvaardigd te zijn.


7. GARANTIE

7.(1) Producten die beschikbaar zijn in de Online Winkel van de Verkoper kunnen gedekt zijn door een garantie.

7.(2) De garantieperiode is 2 jaar.

7.(3) De garantie sluit de rechten van de Klant op grond van de garantieregelgeving voor gebreken aan de verkochte goederen niet uit, beperkt of schorst deze niet.

7.(4) Indien gebreken aan het Product worden ontdekt tijdens de garantieperiode, heeft de Klant het recht om te eisen:

7.4.1. verwijdering van het fysieke defect aan het Product;

7.4.2. levering van een Product zonder gebreken;

7.4.3. teruggave of vermindering van de prijs van het Product.

7.(5) Gedetailleerde informatie over de garantievoorwaarden is beschikbaar na het scannen van de QR-code op de verpakking van het Product, op de website: ________________.

7.(6) Op verzoek van de Koper, gestuurd naar het e-mailadres sklep@sollux.pl, stuurt de Verkoper een garantieverklaring met betrekking tot het Product.


8. HERROEPINGSRECHT VAN DE CONSUMENT 1

8.(1) De Consument kan de Koopovereenkomst van het Product binnen 14 kalenderdagen zonder opgave van redenen en zonder kosten herroepen, met uitzondering van de in de Algemene Voorwaarden vermelde kosten. Het verzenden van de verklaring vóór het verstrijken van de termijn is voldoende om aan de termijn te voldoen. De herroepingsverklaring kan worden ingediend

8.1.1. in elektronische vorm via e-mail naar: sklep@sollux.pl of

8.1.2. schriftelijk op het volgende adres: SOLLUX LIGHTING Muzolf SP.J., ul. Łokietka 35, 64 - 840 Budzyń.

8.2. Een voorbeeld van een vorm van herroeping van de overeenkomst is opgenomen in de bijlage nr. 2 van de Wet inzake consumentenrechten en vormt een bijlage bij het Reglement. De consument kan ook een verklaring van herroeping van de overeenkomst opstellen door gebruik te maken van het modelformulier voor herroeping dat als bijlage nr. 1 bij dit reglement is gevoegd. Het is ook beschikbaar op de website van de Online Shop onder "Klachten en Retouren". Het gebruik van bovenstaand formulier is bedoeld voor het gemak van de Consument, maar is niet verplicht. Indien een herroepingsverklaring elektronisch wordt ingediend, bevestigt de Verkoper de ontvangst van de herroepingsverklaring per e-mail.

Voeg de verklaring ook bij het geretourneerde pakket, dit zal de gehele retourprocedure aanzienlijk vergemakkelijken.

8.(3) De termijn voor herroeping van het contract begint:

8.3.1. voor een overeenkomst ter uitvoering waarvan de Verkoper het Product levert, waarbij hij verplicht is zijn eigendom over te dragen (bijv. Koopovereenkomst) - vanaf het in bezit nemen van het Product door de Consument of een door de Consument aangewezen derde partij, niet zijnde de vervoerder,

8.3.2 Voor een overeenkomst die betrekking heeft op meerdere Producten die afzonderlijk, in gedeelten of partijen worden geleverd: vanaf het moment van inontvangstneming van het laatste goed, de laatste partij of het laatste onderdeel.

8.3.3 Voor een overeenkomst die strekt tot het geregeld afleveren van Producten gedurende een bepaalde periode - vanaf het moment van inontvangstneming van de eerste van de Producten.

8.3.4 Voor andere overeenkomsten - vanaf de datum van het sluiten van de overeenkomst.

8.(4) In geval van herroeping van een op afstand gesloten overeenkomst wordt de overeenkomst geacht niet te zijn gesloten. Indien de consument een verklaring van herroeping heeft gedaan voordat de verkoper zijn aanbod heeft aanvaard, is het aanbod niet langer bindend.

8.(5) De Verkoper is verplicht om onmiddellijk, uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na de datum van ontvangst van de verklaring van de Consument dat hij de overeenkomst herroept, alle door de Consument gedane betalingen aan de Consument terug te betalen, met inbegrip van de kosten voor de levering van het Product (met uitzondering van de extra kosten die voortvloeien uit de door de Consument gekozen andere leveringswijze dan de goedkoopste gewone leveringswijze die beschikbaar is in de Online Shop). De Verkoper zal de betaling terugbetalen volgens dezelfde betaalmethode die de Consument heeft gebruikt, tenzij de Consument uitdrukkelijk heeft ingestemd met een andere terugbetalingsmethode die geen kosten voor de Consument met zich meebrengt.

8.(6) Indien de Verkoper niet heeft aangeboden het product zelf bij de Consument af te halen, kan de Verkoper de terugbetaling van de van de Consument ontvangen betaling achterhouden totdat hij het product heeft teruggekregen of de Consument het bewijs van terugzending heeft geleverd, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet.

8.(7) De consument is verplicht het product onverwijld, doch uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na de datum waarop hij de overeenkomst heeft herroepen, aan de verkoper terug te zenden of te overhandigen aan een persoon die door de verkoper gemachtigd is het product in ontvangst te nemen, tenzij de verkoper aangeboden heeft het product zelf af te halen. Om aan de termijn te voldoen is het voldoende om de goederen terug te sturen voordat de termijn is verstreken. Het Product moet teruggestuurd worden naar het adres van de Verkoper: SOLLUX LIGHTING Muzolf SP.J., ul. Łokietka 35, 64-840 Budzyn.

8.de Consument draagt de rechtstreekse kosten voor het terugzenden van het Product. Indien de Consument een andere leveringswijze van het Product heeft gekozen dan de goedkoopste gewone leveringswijze die beschikbaar is op de Online Shop, is de Verkoper niet verplicht om de extra kosten die de Consument heeft gemaakt, aan de Consument terug te betalen. De Verkoper zal de betaling terugbetalen volgens dezelfde betalingsmethode die de Consument heeft gebruikt, tenzij de Consument uitdrukkelijk heeft ingestemd met een andere terugbetalingsmethode die geen kosten voor de Consument met zich meebrengt.

8.(9) De consument is aansprakelijk voor elke waardevermindering van het product als gevolg van het gebruik van het product die verder gaat dan wat nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen.

8.(10) Het herroepingsrecht voor op afstand gesloten overeenkomsten wordt de consument niet verleend:


8.10.1. (1) voor de verlening van diensten, indien de Verkoper de dienst volledig heeft uitgevoerd met uitdrukkelijke instemming van de Consument, die voor het begin van de uitvoering is geïnformeerd dat hij na de uitvoering door de Verkoper zijn herroepingsrecht zal verliezen; (2) waarbij de prijs of vergoeding afhankelijk is van schommelingen op de financiële markt waarop de Verkoper geen invloed heeft en die zich kunnen voordoen voor het einde van de herroepingstermijn; (3) waarbij het voorwerp van de prestatie een niet-gefabriceerd product is, dat is vervaardigd volgens specificaties van de consument of dat dient om aan zijn individuele behoeften te voldoen; (4) waarbij het voorwerp van de prestatie een product is dat snel bederft of een korte houdbaarheid heeft; (5) waarbij de prestatie betrekking heeft op een product dat wordt geleverd in een verzegelde verpakking die na opening om gezondheids- of hygiënische redenen niet kan worden geretourneerd indien de verpakking na levering is geopend; (6) waarbij de prestatie betrekking heeft op producten die na levering wegens hun aard onlosmakelijk met andere zaken zijn verbonden; (7) waarbij het voorwerp van de prestatie alcoholhoudende dranken zijn waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de Koopovereenkomst, waarvan de levering pas na 30 dagen kan plaatsvinden en waarvan de waarde afhankelijk is van schommelingen op de markt waarop Verkoper geen invloed heeft; (8) waarbij de consument er uitdrukkelijk om heeft verzocht dat de Verkoper naar hem toe zou komen voor het uitvoeren van een dringende reparatie of onderhoud; indien de Verkoper andere aanvullende diensten verleent dan waar de consument om heeft verzocht of andere Producten levert dan reserveonderdelen die nodig zijn voor het uitvoeren van de reparatie of het onderhoud, heeft de consument het recht om de overeenkomst met betrekking tot aanvullende diensten of Producten te herroepen; (9) wanneer het voorwerp van de levering een geluids- of beeldopname of computersoftware is die in een verzegelde verpakking wordt geleverd en de verpakking na levering wordt geopend; (10) voor de levering van kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementsovereenkomsten; (11) die worden gesloten door middel van een openbare veiling; (12) betreffende de terbeschikkingstelling van accommodatie, anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuur, catering, diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, amusement, sport of culturele evenementen, indien in de overeenkomst de datum of de periode van de dienst is gespecificeerd; (13) voor de levering van digitale inhoud die niet is vastgelegd op een materiële gegevensdrager, indien de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke instemming van de consument vóór het verstrijken van de herroepingstermijn en nadat de verkoper de consument heeft geïnformeerd over het verlies van het herroepingsrecht.


9. BEPALINGEN BETREFFENDE HANDELAREN

9.(1) Dit deel van de Algemene Voorwaarden en de daarin opgenomen bepalingen zijn alleen van toepassing op Klanten die geen Consument zijn en Klanten die geen zelfstandige handelaar zijn die handelt in de rechten van een consument.

9.(2) De Verkoper en de Klant hebben het recht om de Koopovereenkomst die is gesloten met de Klant die geen Consument is binnen 14 kalenderdagen vanaf de datum van sluiting te herroepen. Samen met het indienen van de herroepingsverklaring is de Klant verplicht om het Product waarop de Overeenkomst betrekking heeft en waarop de herroeping van toepassing is, terug te sturen naar de Verkoper. De Verkoper zal de betaling terugbetalen met behulp van dezelfde betaalmethode die werd gebruikt bij het plaatsen van de Bestelling.

9.(3) In het geval van Klanten die geen consument zijn, heeft de Verkoper het recht om de beschikbare betalingsmethoden te beperken, inclusief het eisen van een volledige of gedeeltelijke vooruitbetaling, ongeacht de door de Klant gekozen betalingsmethode en het feit van het sluiten van een Verkoopovereenkomst.

9.bij de afgifte van het Product door de Verkoper aan de vervoerder, gaan de voordelen en lasten in verband met het Product, evenals het gevaar van onopzettelijk verlies of schade aan het Product, over op de Klant die geen Consument is. In een dergelijk geval is de Verkoper niet aansprakelijk voor verlies, vermissing of beschadiging van het Product vanaf de aanvaarding van het Product voor transport tot de vrijgave van het Product aan de Klant en voor de vertraging in het transport van de zending.

9.(5) Als het Product via een vervoerder naar de Klant wordt verzonden, is de Klant, die geen Consument is, verplicht de zending te onderzoeken op het tijdstip en de wijze die gebruikelijk is voor zendingen van dit type. Als hij constateert dat het Product tijdens het vervoer een gebrek of schade heeft opgelopen, is hij verplicht alle handelingen te verrichten die nodig zijn om de aansprakelijkheid van de vervoerder vast te stellen.

9.(6) Overeenkomstig artikel 558 § 1 van het Burgerlijk Wetboek is de aansprakelijkheid van de Verkoper onder garantie voor het Product ten opzichte van de Klant die geen Consument is, uitgesloten.

9.(7) De aansprakelijkheid van de Verkoper jegens de Klant die geen Consument is, ongeacht de rechtsgrond, is beperkt - zowel in het kader van een enkele vordering als voor alle vorderingen in totaal - tot het bedrag van de betaalde prijs en de leveringskosten op grond van de Verkoopovereenkomst, maar niet meer dan tot het bedrag van PLN 1.000 (zegge: duizend zloty). De Verkoper is jegens de Klant die geen Consument is alleen aansprakelijk voor typische schade die te voorzien was ten tijde van het sluiten van de overeenkomst en is jegens de Klant die geen Consument is niet aansprakelijk voor gederfde winst en is jegens de Klant die geen Consument is niet aansprakelijk voor gederfde winst.

9.(8) Alle geschillen die tussen de Verkoper en de Klant die geen Consument is ontstaan, zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter van de vestigingsplaats van de Verkoper.


10. BEPALINGEN BETREFFENDE EENMANSZAKEN DIE HANDELEN OP BASIS VAN CONSUMENTENRECHTEN

10.(1) Een eenmanszaak die handelt in de rechten van de Consument heeft ook het recht om de Overeenkomst binnen 14 (zegge: veertien) kalenderdagen zonder opgave van redenen te herroepen.

10.(2) De bepalingen over herroeping van de Overeenkomst in lid 8 van het Reglement zijn van overeenkomstige toepassing op een eenmanszaak die handelt in de rechten van de consument.

10.(3) De in lid 6 van het Reglement opgenomen bepalingen met betrekking tot de klachtenprocedure zijn van overeenkomstige toepassing op eenmanszaken die handelen in de rechten van de consument.

10.(4) Het bepaalde in lid 9 van het Reglement is niet van toepassing op eenmanszaken die handelen in de rechten van de consument.


11. BUITENGERECHTELIJKE KLACHTEN- EN BEROEPSPROCEDURES EN REGELS VOOR TOEGANG TOT DEZE PROCEDURES

11.(1) Gedetailleerde informatie over de mogelijkheid om gebruik te maken van buitengerechtelijke klachten- en vorderingsprocedures door de klant die een consument is, en de regels voor toegang tot deze procedures zijn beschikbaar in de kantoren en op de websites van de districtsombudsmannen (stadsombudsmannen) voor consumenten, van maatschappelijke organisaties die onder meer tot taak hebben consumenten te beschermen, van de provinciale inspecties van de handelsinspectie en op de volgende internetadressen van het Bureau voor mededinging en consumentenbescherming: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php en http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

11.(2) Een klant die een consument is, heeft de volgende voorbeeldige mogelijkheden om gebruik te maken van buitengerechtelijke manieren van afhandeling van klachten en vorderingen:

11.2.1 De Klant heeft het recht om zich te wenden tot de permanente minnelijke consumentenrechtbank bedoeld in artikel 37 van de wet van 15 december 2000 betreffende de handelsinspectie (Staatsblad 2020.1706) om een geschil dat voortvloeit uit de gesloten Verkoopovereenkomst te beslechten. De procedureregels voor de organisatie en de werking van de permanente minnelijke consumentenrechtbanken zijn vastgesteld in de verordening van de minister van Justitie van 25 september 2001 tot vaststelling van de procedureregels voor de organisatie en de werking van de permanente minnelijke consumentenrechtbanken. (Dz.U.2017.1356).

11.2.2 De Klant heeft het recht zich te wenden tot de provinciale inspecteur van handelsinspectie, overeenkomstig artikel 36 van de wet van 15 december 2000 betreffende de handelsinspectie (Dz.U.2020.1706), om een bemiddelingsprocedure te starten voor de minnelijke schikking van een geschil tussen de Klant en de Verkoper. Informatie over de beginselen en de procedure van bemiddeling door de provinciale inspecteur van de Handelsinspectie is beschikbaar op de maatschappelijke zetels en websites van de afzonderlijke provinciale inspecties van de Handelsinspectie.

11.2.3 De Klant kan gratis hulp krijgen bij het oplossen van een geschil tussen de Klant en de Verkoper, ook door gebruik te maken van gratis hulp van een provinciale (stedelijke) consumentenombudsman of een maatschappelijke organisatie die zich statutair bezighoudt met consumentenbescherming (bijv. Consumentenbond, Poolse Consumentenbond). Advies wordt verstrekt door de Consumentenbond op het volgende e-mailadres: porady@dlakonsumentow.pl en door de Vereniging van Poolse Consumenten op het gratis telefoonnummer 800 889 866.

11.2.4 De klant kan een klacht indienen via het onlineplatform ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Het ODR-platform is ook een bron van informatie over vormen van buitengerechtelijke geschillenbeslechting die tussen ondernemers en consumenten kunnen ontstaan.Het ODR-platform biedt consumenten en ondernemers één enkel toegangspunt voor de buitengerechtelijke beslechting van geschillen over contractuele verplichtingen die voortvloeien uit een gesloten online koopovereenkomst of een gesloten online dienstenovereenkomst.


12. PERSOONSGEGEVENS

12.(1) De beheerder van de persoonsgegevens van de klanten van de internetwinkel https://sollux-lampen.nl/ is het bedrijf SOLLUX LIGHTING Muzolf SP.J. met maatschappelijke zetel in Budzyń (64-840), ul. Łokietka 35, ingeschreven in het Ondernemersregister van het Nationale Register van Rechtbanken door de Districtsrechtbank Poznań - Nowe Miasto en Wilda in Poznań, IX Economische Afdeling van het Nationale Register van Rechtbanken onder het KRS-nummer: 0000591772, holding NIP: 6070082443, REGON: 363220039.

12.het verstrekken van persoonsgegevens is vrijwillig, maar noodzakelijk om te registreren, de account te beheren, een verkoopovereenkomst te sluiten, het contactformulier in te vullen en een vraag te stellen aan de Verkoper, en de nieuwsbrief van de Verkoper te ontvangen. Het niet verstrekken van persoonsgegevens heeft tot gevolg dat de Diensten niet kunnen worden verleend.

12.(3) Gedetailleerde informatie over de bescherming van persoonsgegevens door de Beheerder is te vinden in het Beleid voor de verwerking van persoonsgegevens, dat een bijlage vormt bij deze Gebruiksvoorwaarden en beschikbaar is op de Website onder het tabblad "Beleid voor de verwerking van persoonsgegevens".


13. SLOTBEPALINGEN

13.1. De exclusieve rechten op de Inhoud die door de Verkoper beschikbaar wordt gesteld/geplaatst binnen de Dienst, in het bijzonder het auteursrecht, de naam van de Dienst, het handelsmerk (grafische elementen), en databaserechten behoren toe aan de Verkoper en zijn onderworpen aan wettelijke bescherming.

13.2. De Klant heeft het recht om de Inhoud binnen de Website gratis te gebruiken, uitsluitend voor zijn/haar eigen persoonlijk gebruik en uitsluitend met het oog op een correct gebruik van de Website over de hele wereld.

13.3. Contracten die via de Service worden afgesloten, worden in het Pools afgesloten.

13.4e Verkoper behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in deze Algemene Voorwaarden om belangrijke redenen, in het bijzonder: wijzigingen in de toepasselijke wetgeving; wijzigingen in de methoden van betaling en levering - voor zover deze wijzigingen van invloed zijn op de uitvoering van de bepalingen van deze Algemene Voorwaarden. De Verkoper informeert de Klanten over wijzigingen van de Algemene Voorwaarden ten minste 14 dagen voor de ingangsdatum van de wijzigingen door een passende informatie over de wijziging van de Algemene Voorwaarden op de website van de Internetwinkel te plaatsen, en stuurt tevens een passende informatie over de wijziging van de Algemene Voorwaarden naar het e-mailadres van de Klant die een overeenkomst heeft gesloten over de levering van elektronische diensten met betrekking tot het onderhoud van een account.

13.(5) Wijzigingen in de Algemene Voorwaarden hebben geen enkele invloed op de rechten van Klanten die de Winkel gebruikten vóór de ingangsdatum van de wijzigingen en hebben met name geen invloed op geplaatste of afgeronde bestellingen. Op bestellingen die worden geaccepteerd voor uitvoering zijn de Regels en Voorwaarden van toepassing die gelden op het moment dat de bestelling wordt geplaatst.

13.6e Deze Algemene Voorwaarden zijn van kracht vanaf _________________.

13.(7) In zaken die niet onder deze Regels vallen, zijn de algemeen geldende bepalingen van het Poolse recht van toepassing, in het bijzonder: Burgerlijk Wetboek; de wet op de levering van elektronische diensten van 18 juli 2002 (Staatsblad 2020.344); de wet op consumentenrechten (Staatsblad 2020.287) en andere relevante bepalingen van algemeen toepasselijk recht.










BIJLAGE NO. 1

MODELFORMULIER VOOR HERROEPING


(dit formulier moet alleen worden ingevuld en teruggestuurd in geval van herroeping van het contract)

- Geadresseerde :

SOLLUX LIGHTING Muzolf SP.J., ul. Łokietka35, 64 - 840 Budzyń, e-mailadres: sklep@sollux.pl telefoonnr: 668 806 323


Hierbij informeer ik u dat ik de koopovereenkomst van de volgende producten _________________________________ herroep


- Datum van het sluiten van de overeenkomst ________________________


- Naam en achternaam __________________________


- Adres ________________________

- Overschrijvingsgegevens / Bankrekeningnummer ____________________


- Handtekening van de consument ______________________


- Datum _______________________


















BIJLAGE 2

BELEID VERWERKING PERSOONSGEGEVENS

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel